wtorek, 29 października 2013

Nauka, nauka, nauka...

Udział w kursie stażowo-szkoleniowym w Stanford University to nie przelewki… przekonaliśmy się już o tym po pierwszych dniach zajęć.

Mamy zaplanowane w sumie 240 godzin zajęć dydaktycznych (wykładów, warsztatów, paneli dyskusyjnych, spotkań z przedsiębiorcami lub inwestorami) oraz ponad 110 godzin wizyt studyjnych i elementów stażowych. To wszystko w 8 tygodni, co daje nam blisko 9 godzin zajęć dziennie!

A więc studiujemy: robimy zadania domowe, pracujemy nad szeregiem projektów, czytamy materiały pozwalające przygotować się do zajęć… czyli normalne życie pilnych studentów, jak na AGH przystało.


Tak wygląda nasz kalendarz zajęć. Jak widać w sobotę razem z grupą z Berkeley idziemy na mecz futbolowy (liga akademicka).


Na niektórych zajęciach w parach przedstawiamy wybrane zagadnienia pozostałym osobom w grupie (tzw. teach back).


W przerwach między zajęciami korzystamy z pięknej kalifornijskiej pogody


Przypadkiem natrafiliśmy na relikt epoki analogowej: półki zapełnione woluminami starych roczników czasopism

czwartek, 24 października 2013

Spotkanie z prof. Moncarzem

Prof. Piotr Moncarz to spiritus movens szkolenia Top 500 Innovators. Jest także naszym gospodarzem na Stanford University.


Tuż przed swoim wylotem do Polski, gdzie będzie uczestniczył m.in. w Polsko-Amerykańskim Moście Innowacji (PAMI) organizowanym na AGH w Krakowie, odwiedził nas jeszcze (z walizką w ręku) na zajęciach. Zajęcia te odbywają się głównie w budynku im. Jensena Huanga (NVIDIA). Na zdjęciu stoimy przed NVIDIA Auditorium - sali, w której nauka styka się z biznesem. Odbywają się w niej spotkania młodych przedsiębiorców - studentów uniwersytetu Stanforda, z inwestorami: aniołami biznesu i przedstawicielami Venture Capital.

wtorek, 22 października 2013

Invention vs Innovation

Pierwsze dni szkolenia otwierają nam oczy na problemy współpracy nauki z biznesem oraz pozwalają spojrzeć na innowacje i związane z nią zagadnienia z nowej perspektywy. Nasze myśli wypełniły się pytaniami...

Czy "innowacja" to tylko nadużywany, modny slogan? Czy może coś więcej? Jak zmieniać wynalazek w innowację? Czy empatia to droga do sukcesu? Dlaczego warto łączyć ogień z wodą budując zespoły interdyscyplinarne (radical collaboration) i rozwiązując wicked problems?

Zajęcia warsztatowe, wspaniale prowadzone przez Jeremy'ego Sabola, Marka Schara i Johna Warrena, pozwalają nam zrozumieć istotę innowacji.





Chwile oddechu łapiemy w czasie lunchu. 


 Jest to też okazja by porozmawiać z rodziną w Polsce oddaloną o blisko 10,000 km i 9 godzin.




niedziela, 20 października 2013

"Start up" kolejnej grupy z Top 500

Tym razem z AGH na Stanford dotarli Jakub Gałka, Dominik Kowal i Szymon Szott.


W drodze na Stanford podziwialiśmy niedźwiedzie polarne na Grenlandii


San Francisco przywitało nas... pełną parametryzacją biometryczną


Po Stanfordzie oprowadzał nas prof. Moncarz


To my (Dominik, Jakub, Szymon)



A to z naszymi przyjaciółmi z grupy

środa, 2 października 2013

Program PAMI

Ogłosiliśmy program PAMI. Agenda składa się m.in. z wystąpień i warsztatów wielu Amerykanów, m.in. ze Stanfordu i z Berkley. Zapraszamy! Szczegóły na pami.agh.edu.pl.

poniedziałek, 9 września 2013

środa, 4 września 2013

Fanpage PAMI

Zapraszamy na Facebookową stronę PAMI na której pojawiają się już informacje na temat prelegentów, którzy potwierdzili swój udział. W przyszłym tygodniu szczegóły konkursu z nagrodami pieniężnymi, a za 2-3 tygodnie oficjalny program całego wydarzenia.